Vergoeding

Declaraties

In veruit de meeste gevallen zullen wij de financiële afhandeling van uw fysiotherapeutische behandelingen rechtstreeks met uw zorgverzekeraar afhandelen.
Hiernaast kan het zijn dat u niet of beperkt verzekerd bent. In dit geval ontvangt u van ons een nota, in overleg, voor de extra behandelingen.

Contracten zorgverzekeraars

Praktijk de Witte Vlinder heeft met alle verzekeraars in de regio een contract. Als u verzekerd bent bij een maatschappij waar wij eventueel geen contract mee hebben afgesloten, wordt u daar uiterlijk bij de eerste afspraak van op de hoogte gesteld. U ontvangt dan zelf de nota.

Vergoeding fysiotherapie

De patiënt is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de vergoeding van fysiotherapeutische consult(en) en derhalve voor het bijhouden van het maximaal aantal te vergoeden behandelingen vanuit de zorgverzekering en voor eventuele vooraf aan te vragen machtiging en/of verlenging.

Wij raden u aan om voorafgaand aan uw fysiotherapeutische behandeling goed na te gaan of en in hoeverre u verzekerd bent voor fysiotherapie.

De basisverzekering

In de basisverzekering is opgenomen:

• Fysiotherapie voor kinderen tot 18 jaar met niet chronische aandoeningen: maximaal 18 behandelingen.
  • Fysiotherapie voor kinderen tot 18 jaar met een chronische aandoening*: volledige dekking.
  • Fysiotherapie vanaf 18 jaar bij een chronische aandoening*: De eerste 20 behandelingen
    vanuit de aanvullende verzekering. Dit is afhankelijk van uw polisvoorwaarden .

*: een chronische aandoening is een aandoening die voorkomt op de lijst “Chronische indicaties”

Opmerking: Als u lijdt aan chronische klachten betekent dit niet automatisch dat u ook in aanmerking komt voor volledige vergoeding. Dit is afhankelijk van het al dan niet opgenomen zijn van uw aandoening op de lijst “Chronische indicaties”. Vraag dit na bij uw zorgverzekeraar, huisarts of fysiotherapeut.

De aanvullende verzekering

De aanvullende verzekeringen kennen vele varianten. Iedere zorgverzekeraar biedt verschillende mogelijkheden aan. Alle verzekeringsmaatschappijen hebben, onder verschillende voorwaarden, fysiotherapie opgenomen in hun aanvullende verzekeringspolissen. Hierdoor blijft fysiotherapie toegankelijk voor de meeste patiënten, onder voorwaarde dat u zich wel aanvullend verzekerd heeft. Het aantal behandelingen dat vergoed wordt, verschilt echter per verzekeraar en hangt af van het soort polis.

Bent u goed verzekerd?

www.defysiotherapeut.com